یااباصالح المهدی(عج)

  • خانه 
  • تماس  
  • ورود 

ثواب کامل نوشتن صلوات بر محمد و آل محمد .

11 مرداد 1396 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

#منتظر_صالح
رفقا شنیدید اسم مبارک پیامبر و اهل بیت علیهم السلام رو وقتی کامل می نویسیم تا وقتی پابرجاست حسنه ثبت میشه …
رفقا تو نوشتن اسم معصومین علیهم السلام حظ حقیقی هست …
اگه کسی تو نوشتن نام مقربان خدا صرفه جویی کنه فرشتگان در نوشتن حسنه اش صرفه جویی می کنن ..
از ما گفتن … واقعا خیلی برام سخته ببینم اینجوری اسم مقدسشون بیاد سلام و صلوات خدا ثانیه ثانیه بر پیامبر خاتم صلی الله علیه و آله و سلم و اهل بیت شریف حضرت …
…تبیان: آیا در نوشته ها نوشتن (ص) به جای (صلی الله علیه و آله) درست است و اثری دارد؟
یکی از اشتباهات بزرگ و غلط بسیار نابجا این است که مقابل نام پیامبر یا اهل بیت(علیهم السلام) حرف (ص) یا (ع) به جای (صلی الله علیه و آله) یا (علیه السلام) به کار برده می شود که بسیار بسیار کار خلاف و ناپسندی است که در حقیقت این بی حرمتی به پیامبر(صلی الله علیه و آله) و اهل بیت علیهم السلام است.
در روایت است که کسی که در نوشتار کتبی ذکر صلوات را می نویسد تا وقتی آن نوشته صلوات وجود دارد برایش یا دعا می کنند، یا گناهان آمرزیده و پاک می شود و این نوشته برایش خیر و برکت است.
خیلی خوب است که نام پیامبر و ائمه علیهم السلام را با ذکر صلوات نوشته شود و در معرض دید دیگران قرار داد تا دیگران هم بهره بگیرند.
در کل نوشتارها، مکتوبات و پیام ها حتماً عزیزان اسم پیامبر و اهل بیت علیهم السلام را با (صلی الله علیه و آله) یا نام معصوم را با علیه السلام بنویسند.
شیخ عباس قمی در کتاب سفینة البحار نقل می کند که اول کسی که (ص) یا (ع) را اختراع کرد بر اثر این بی‌حرمتی دستش فلج شد.آیت الله فرحزاد

 1 نظر

چهار علت نمازهای روزانه از زبان مبارک درسول الله صل االله علیه و آله

09 مرداد 1396 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

?چهار علت نمازهای روزانه از زبان رسول خدا‌‌(صلے‌الله‌علیه‌وآله):

✅ چرا نماز صبح مۍخوانیم؟
«صبح آغاز فعالیت شیطان است هرکه در آن ساعت نماز بگذارد و خود را در معرض نسیم الهی قرار دهد از شر شیطان در امان مےماند.»

‌✅چرا نماز ظهر میخوانیم؟
ظهر، همه عالم تسبیح خدا مےگویند زشت است که امت من تسبیح خدانگوید. و نیز ظهر وقت به جهنم رفتن جهنمیان است لذا هر که در این ساعت مشغول عبادت شود از جهنم بیمه مےشود.

✅چرا نماز عصر مۍخوانیم؟
«عصر زمان خطای آدم و حواست و ما ملزم شدیم در این ساعت نماز بخوانیم و بگوییم ما تابع دستور خداییم.»

✅چرا نماز مغرب میخوانیم؟
«مغرب لحظه پذیرفته شدن توبه حضرت آدم است و ما همه به شکرانه آن نمازمی خوانیم.»

✅چرا نماز عشا میخوانیم؟
«خداوند متعال نماز عشا را برای روشنایی و راحتی قبر امتم قرارداد.»

?علل الشرایع ص 337

‌

 نظر دهید »

دو کس درباره امیرالمومنین علیه السلام هلاک می شوند

02 مرداد 1396 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

رسول خدا صلی الله علیه و آله به حذیفه ابن یمان فرمود:

{یا حذیفه علی علیه السلام حجت خداست. ایمان به او ایمان به خدا و کفر به او کفر به خدا و شرک به او شرک به خدا و شک در او شک در خدا و الحاد در او الحاد در خدا  و منکر او منکر خداست.

دو نفر در حق علی علیه السلام هلاک می شوند و او گناهی ندارد یکی دوستی که غلو نماید  و دیگر دشمنی که انکار امامت و فضیلت آن حضرت کند}

امالی شیخ صدوق مجلس 36 . حدیث 2

 نظر دهید »

داستان اهانت یک خانواده پولدار به امام رضا علیه السلام وپاسخ آن حضرت به این خانواده

31 تیر 1396 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

حتما ببینید
همه ان ها در گروه ائمهاطهاروسخنان بزرگان
https://kowsarnet.whc.ir/groups/profile/6518128
?داستان اهانت یک خانواده پولدار به امام رضا علیه السلام و پاسخ آن حضرت به این خانواده
از زبان حجت الاسلام دانشمند بشنوید.

 نظر دهید »

مناجات با امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

30 تیر 1396 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

#گام_های_عاشقی_دوستان_ما
یوسف کنعان من، کنعان شعرم پیر شد

باز آی از مصر باور کن که دیگر دیر شد

درد هجرت چشم یعقوب دلم را کور کرد

پس تو پیراهن بیاور، ناله‌ام شب گیر شد

ای که چون موسی عصایت را به دل‌ها می‌زنی

مُردم از غم، این عصا در قلب من چون تیر شد

ای مسیحای تمام شیعیان، عیسای من

نِی غلط گفتم که عیسائیت عالم گیر شد

فصل غم، اندوهِ بی‌پایان، خزانِ بی‌بهار

شعله زد بر خاک، خاک سرزمینم قیر شد

آسمان سینه‌ام ابری است‌ای باران ببار

بس نباریدی دلم چون سورهٔ تکویر شد

طاق ابرویت نشان از ذوالفقار حیدر است

لا فتی الا علی از سوی حق تقریر شد

ماهِ پاکِ شامِ تنهاییِّ قلب خسته‌ام

شان تو درعرش و در فرش آیهٔ تطهیر شد

پردهٔ دیوار کعبه شد سیه از دوریت

شرحِ هجران تو در بیت خدا، تفسیر شد

گفت روزی مادرم دانی که آقایت کجاست؟

منزل او در میان آسمان تقدیر شد

تا که گوشم این سخن از مادرم بشنید، رفت

بر سر این مساله با ذهن من درگیر شد

گر همین باشد که مادر گفت پس دیگر چرا

در اذان روز جمعه آسمان دل گیر شد؟

ناله‌ام نالید از نالیدنت،‌ای منتقم!

ناله‌ات از بهر آن طفلان بی‌تقصیر شد

سهم جدّ اطهرت از سرزمین کربلا

یک تن بی‌سر، وَ صد‌ها نیزه و شمشیر شد.

 نظر دهید »

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف

27 تیر 1396 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

??

تکان میخوری بگو یا صاحب الزمان،
می نشینی بگو یا صاحب الزمان،
برمیخیزی بگو یا صاحب الزمان،
صبح که از خواب بیدار میشوی مؤدب بایست
صبحت را با سلام به امام زمانت شروع کن
بگو آقا جان دستم به دامانت خودت یاری ام کن،
شب که میخواهی بخوابی اول دست به سینه بگذار و بگو “السلام علیک یا صاحب الزمان”
بعد بخواب …
شب و روزت را به یاد محبوب سر کن
که اگر اینطور شد ؛
شیطان دیگر در زندگی تو جایگاهی ندارد،

دیگر نمیتوانی گناه کنی،
دیگر تمام وقت بیمه امام زمانی
و خود امیرالمؤمنین(ع) فرموده است:
که در حیرت دوران غیبت کسانی
بر دین خود ثابت قدم می مانند
که با روح یقین مباشر و با مولا
و صاحب خود مأنوس باشند”

#السلام_علیک_یا_صاحب_الزمان❤️

 2 نظر

بیانات مقام معظم رهبری درباره دهه فجر

18 بهمن 1394 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است


دهه فجر ،‌ سرآغاز طلوع اسلام،‌ خاستگاه ارزشهای اسلامی، مقطع رهایی ملت ایران و بخشی از تاریخ ماست كه گذشته را از آینده جدا ساخته است. در دهه فجر اسلام تولدی دوباره یافت و این دهه در تاریخ ایران نقطه ای تعیین كننده و بی مانند بشمارمیرود. تا قبل از انقلاب اسلامی،‌ در ایران نظام اسلامی وجودنداشت و رابطه پادشاهان با مردم رابطه ی «غالب و مغلوب» و« سلطان و رعیت » بود وپادشاهان احساس می‌كردند كه فاتحینی هستند كه بر مردم غلبه یافته اند و حضرت امام رضوان الله تعالی علیه این سلسله معیوب را قطع كردند و نقطه ی عطفی در تاریخ ایران بوجودآوردند و شمشیر اسلام مردم را علیه دشمنان اسلام،‌ مردم و استعمارگران به كار گرفتند. دهه انقلاب از رشحات اسلام است و آئینه ای است كه خورشید اسلام در او درخشید و این دهه باید با عظمت هرچه تمامتر برگزارشود. این مراسم را با هیجانهای عاطفی صحیح باید با طراوت و تازه كرد. در مذهب ما،‌ احساسات،‌ گریه و شادی، حب و بغض و عشق و نفرت جایگاه والایی دارد. از این رو جشنهای دهه فجر می بایستی همچون مراسم و اعیاد مذهبی گرامی داشته شود و مردمی باشد. باید كلیه مساجد فعال شوند و مردم با حضور در مساجد خاطره ی فراموش نشدنی حضرت امام و پیروزی انقلاب اسلامی را جشن بگیرند. صداوسیما باید فیلمها و سریالهای تلویزیونی و برنامه هایی بمناسبت دهه فجر تهیه كند كه یادآور خاطره های خوش انقلاب باشد و حضور همه جانبه ی مردم و حل شدن آنان را در دوران انقلاب نشان دهد.

منبع: سایت تبیان

 

 نظر دهید »

دعا کردن

18 بهمن 1394 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

بسم الله الرحمن الرحیم   

امام صادق علیه السلام 

علامت ارزو وخواهش هنگام دعا  این است که کف دستانت را رو به اسمان بگیری ونشانه ترس وبیم هنگام دعا این است که پشت دستانت را رو به اسمان بگیری و تضرع اینگونه است که انگشتان خودرا به سمت چپ وراست تکان دهی و تبتل اینگونه است که انگشتان خود را بالا وپایین می اورد وابتهال چنین است که دستان خود را تا مقابل صورت خود رو به قبله بالا اوری و فرمود تا اشکت جاری نشده ابتهال نکن.

 نظر دهید »

فرقه های کلامی

28 آذر 1394 توسط اندکی صبر.....سحر نزدیک است

فرقه اشاعره

در اوايل قرن چهارم و اواخر قرن سوم، اهل حديث دو دسته شدند:
1. حنابله، يعنى تابعان احمدبن حنبل.
2. اشاعره كه پيروان ابوالحسن اشعرى (شاگرد قاضى عبدالجبار معتزلى ) بودند.
ابوالحسن اشعرى (260-324ه.ق) كه خود ابتدا معتزلى بود در جستجوى راهى معتدل در ميان عقل‏گرايى افراطى معتزله و خردگريزى اهل حديث برآمد. نتيجه نهايى كار او پذيرش آراء اهل حديث همراه با نوعى تبيين عقلى براى آنها بود و نتوانست اشكالات اساسى ديدگاه اهل حديث همچون جبرگرايى را حل كند. او از بين اعتقادات اهل حديث، اصول زير را برگزيد.
عقايد اشاعره‏
1. عدم وحدت صفات الهى با ذات ؛ (نفى توحيد صفاتى)
2. عموميت اراده و قضا و قدر الهى در همه امور، از جمله در افعال انسان ؛
3. شرور، مانند خيرات از جانب خدا است ؛
4. مختار نبودن بشر و مخلوق خدا بودن اعمال او ؛
5. حسن و قبح افعال، ذاتى نيست ؛ بلكه شرعى است و عدل نيز امرى شرعى است نه عقلى و ذاتى ؛
6. رعايت لطف و اصلح بر خدا واجب نيست ؛
7. قدرت انسان بر فعل، توأم با فعل است، نه پيش از آن ؛
8. انسان آفريننده عمل خود نيست بلكه اكتساب كننده آن است ؛
9. تنزيه مطلق خداوند و نفى هرگونه شباهت ميان خدا و غيرخدا ؛
10. خداوند در قيامت با چشم ديده مى‏شود ؛
11. فاسق، مؤمن (مسلمان) است ؛
12. مغفرت، بدون توبه اشكال ندارد ؛ همچنان كه عذاب مؤمن بلااشكال است ؛
13. عالم حادث زمانى است ؛
14. كلام خدا قديم است، اما كلام نفسى نه كلام لفظى ؛
15. كارهاى خدا براى غايت و غرضى نيست ؛
16. تكليف مالايطاق بلا مانع است ؛
17. شفاعت بلااشكال است ؛
18. كذب و تخلف وعده بر خدا جايز نيست ؛
19. پذيرش اوصاف خبرى خداوند، بدون تشبيه خدا به مخلوقات و تعيين كيفيت آنها
بنگريد :
الف. مرتضى مطهرى، همان، صص 57 - 59 ؛
.ب. رضا برنجكار، آشنايى با فرق و مذاهب اسلامى، صص 125 - 133، قم : طه، چاپ دوم، 1374.

از آنچه بيان شد به خوبى روشن مى‏شود كه اشاعره و اهل حديث، در عين حال كه در برخى موارد اختلاف داشتند، كاملاً در مقابل معتزله قرار گرفتند و در مسأله عدل الهى، اختيار انسان و… كاملاً ضد هم بودند.

فقه اهل سنت‏
در بخش فقه و احكام، اهل سنت به چهار گروه اصلى تقسيم مى‏شوند: حنفى (پيروان ابوحنيفه )؛ مالكى (پيروان مالك )؛ شافعى (پيروان شافعى ) و حنبلى (پيروان احمدبن حنبل ). اين گروه‏هاى چهارگانه، در قرن سوم و چهارم با؛ ر.ك: رسول جعفريان، تاريخ تحول دولت و خلافت، (قم: دفتر تبليغات اسلامى، چاپ سوم )، ص 245 الى 248 ؛ محمد مشكور، فرهنگ فرق اسلامى، (انتشارات آستان قدس رضوى، 1375، چاپ سوم )، ص 238 ؛ مهدى پيشوايى، سيره پيشوايان، (قم: مؤسسه آغاز دوران امامت حضرت صادق(ع) به وجود آمدند.امام صادق، بخش زندگانى امام صادق‏عليه السلام ) ؛ مرتضى مطهرى، روحانيت، (قم، دفتر تبليغات اسلامى، چاپ اول، 1365 )، ص 67.
در بين اهل سنت تا قرن هفتم، حق اجتهاد محفوظ بود؛ در اين قرن به علل خاص تاريخى، با برگزارى شورايى اين حق از علما سلب گرديد و آنان مجبور شدند براى هميشه، از نظريات علماى قرن دوم و سوم هجرى تبعيت كنند و از اينجا مسأله حصر مذاهب فقهى، به مذاهب چهارگانه به وجود آمد.عبدالرحمن الجزيرى، الفقه على المذاهب الاربعه، (بيروت، دارالفكر، 1406 ه.ق ).
اختلاف اين چهار گروه، بيش از آن است كه در يك پاسخ بگنجد. براى اطلاع از اين اختلافات، مى‏توان به كتاب‏هاى مفصل‏ترى رجوع كرد؛ مانند: الفقه على مذاهب الاربعه‏همان. .

 

اندیشه های کلامی اشاعره

بسیاری از اندیشه های کلامی اشاعره در تقابل با دیدگاه های کلامی معتزله شکل گرفت. از آنجا که بررسی هر یک از این موضوعات کلامی در مقالۀ جداگانه ای مورد بررسی قرار می گیرد لذا در این بخش تنها اشارۀ اجمالی به آنها خواهیم داشت؛ مسئله ایمان و مومن دانستن مرتکب گناه کبیره، اعتقاد به عدم وحدت صفات با ذات (برخلاف نظر معتزله)، اعتقاد به جبر، تنزیه مطلق ( ردّ هر گونه شباهت و مماثلت میان خدا و ما سوا وجود ندارد)، رویت خداوند در قیامت، اعتقاد به حدوث زمانی عالم، اعتقاد به قدیم بودن کلام الهی، جواز تکلیف به ما لا یطاق و …

برای مثال، در بحث رویت خداوند، اشاعره بر خلاف معتزله معتقد بودند که اگر خداوند موجود است پس باید قابل رویت باشد، اما در عین حال نباید برای خدا جهت، مکان، صورت و… تصور کرد (در مقالات مربوط به مسائل کلامی، توضیح این دیدگاه خواهد آمد).

مسئله خلق افعال از دیگر اعتقادات اساسی اشاعره است؛ پیروان اشاعره معتقدند خداوند خالق افعال انسان است و انسان افعال خود را تنها کسب می کند و نه اینکه آنها را ایجاد کند. 

یکی از اعتقادات اساسی پیروان اشاعره اعتقاد به حسن و قبح نقلی است. از دیدگاه آنها ملاک حسن و قبح شرع است و عقل ما به تنهایی توانایی شناخت و تمییز خوب و بد را ندارد. به دلیل همین اعتقاد اساسی، اشاعره معتقدند تکلیف به مالایطاق جایز است. معتزله و امامیه معتقدند خداوند انسان ها را به آنچه که از حد توان آنها خارج است امر نمی کند. به نظر آنها تکلیف به مالا یطاق برای فاعل حکیم قبیح است. برخلاف این دو گروه، اشاعره معتقدند؛ از آنجا که خداوند هر آنچه می کند خوب است، پس تکلیف به مالایطاق هم برای خداوند جایز است. حتی بر خداوند جایز است که نیکوکاران را عذاب دهد و به ظالمان پاداش نیک دهد و … مبنای بسیاری از این اندیشه ها، اعتقاد به حسن و قبح شرعی است.

 نظر دهید »
تیر 1404
شن یک دو سه چهار پنج جم
 << <   > >>
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      

یااباصالح المهدی(عج)

  • خانه
  • اخیر
  • آرشیوها
  • موضوعات
  • آخرین نظرات

جستجو

موضوعات

  • همه
  • بدون موضوع
  • اعتقادی
  • کلام
  • سیاسی
  • احادیث

فیدهای XML

  • RSS 2.0: مطالب, نظرات
  • Atom: مطالب, نظرات
  • RDF: مطالب, نظرات
  • RSS 0.92: مطالب, نظرات
  • _sitemap: مطالب, نظرات
RSS چیست؟
  • کوثربلاگ سرویس وبلاگ نویسی بانوان
  • تماس